Uitlaatflex gebroken thumb

Het vervangen van een uitlaat of uitlaatdeel hoeft niet een grote ingreep te zijn, het is echter wel van belang dat er goede kwaliteit onderdelen worden gebruikt, er is veel te koop op uitlaat gebied, wij gebruiken alleen A-Kwaliteit uitlaat delen die volgens OEM specificaties gemaakt is, het komt erg vaak voor dat imitatie onderdelen geen goede pasvorm hebben waardoor een uitlaat niet goed

past, hierdoor kan bijvoorbeeld de uitlaat onder het rijden tegen de auto aankomen, ook gaan imitatie onderdelen aanzienlijk minder lang mee waardoor u binnen korte tijd opnieuw aan vervangen toe bent.

 

Neem contact met ons op voor meer informatie


Repareren of Vervangen.

flex enkel thumb

Het repareren of vervangen van een uitlaat/uitlaat deel is meestal een kwestie van kosten en levensduur. Een gerepareerde uitlaat kan op een andere plek al snel weer

slecht worden omdat de uitlaat zelf immers ook al oud is. Het vervangen van dat deel door een nieuw onderdeel is dan meestal goedkoper. Sommige delen van de uitlaat zijn echter behoorlijk kostbaar ( denk daarbij aan de katalysator of de voorpijp van de uitlaat ) repareren kan dan de oplossing zijn.


Vervangen.

Wij leveren en monteren natuurlijk ook nieuwe uitlaat delen. Dit is meestal de beste oplossing om langere tijd zonder problemen door te rijden. Voor vragen over levering en montage van uitlaat delen kunt u contact met ons opnemen via het contact formulier.
 

Reparatie.flex rep thumb

Het repareren van een uitlaat is bijna altijd mogelijk maar niet altijd praktisch, een uitlaat verroest bijna altijd van binnenuit, zeker bij moderne motoren die over het algemeen moeilijker warm worden en waar zich vaak door het rijden met lage toeren veel vocht in ophoopt. Als de uitlaat bv afgebroken is of als er een beugel is afgebroken dan is dit meestal nog wel te lassen, als er een gat in de uitlaat is geroest is het meestal verstandiger om dat deel te vervangen.

Een doorgeroest deel lassen is vaak erg lastig omdat het deel aan de binnenkant vaak al een stuk verder is verroest, mocht het lassen wel lukken dan is de kans erg groot dat er zich naast de gelaste plek opnieuw een gat vormt. Dit gaat vaak zeer snel.
 

Reparatie flexibel deel.

 

Tegenwoordig zijn bijna alle auto's voorzien van een flexibel uitlaat deel in de voorpijp, deze flexibele delen gaan vaak door het heen en weer bewegen scheuren. Wij kunnen deze flexibele pijp voor u vervangen, een nieuwe voorpijp is vaak kostbaar en meestal is de voorpijp zelf nog in goede conditie.
 

flex banner

 

Vervangen katalysator door een universele katalysator.

Soms is een vervangings katalysator erg kostbaar of gewoon niet goed leverbaar, wij kunnen deze katalysator vaak vervangen door een universeel exemplaar met E-Keur. De mogelijk voor het vervangen van een katalystor hangen vaak af van de vorm van de katalysator en van de plaats waar deze gemonteerd zit. Zeker voor de oudere type auto's is het vaak mogelijk een universele katalysator te plaaten.
 

Prijzen voor uitlaat reparaties.

Unikat 1 thumb
unikat 2 thumb

Zonder de auto en de schade aan de uitlaat zelf te zien is een prijs voor een dergelijke reparatie niet te geven.
Er zijn een aantal punten die de prijs van een dergelijk reparatie bepalen.
 

Is de plek goed bereikbaar? 

Soms moet de uitlaat gedemonteerd worden omdat anders bijvoorbeeld de bovenkant
niet te lassen is.
 

Wat is de diameter van de uitlaat? 

Zeker bij een flexibel deel is het erg van belang wat de diameter van de uitlaatpijp is
en hoe lang het deel is. Kort met een grote diameter is vaak duurder als lang en een
kleine diameter.

 

 

Neem contact met ons op voor meer informatie