Ketting oliepomp BMW N20 Motoren
Klacht:
Jankend geluid voorop de motor.
Geluid hetzelfde als defecte turbo.
Geen brandende storings lampjes.
Geen foutcodes in het motormanagement.
Oorzaak:
Door overmatige slijtage van de ketting die de oliepomp aandrijft gaat deze geluid maken en klinkt net als een defecte turbo, het geluid veranderd ook mee met het toerental van de motor.
Er is voor deze ketting een modificatie uitgebracht die deze problemen niet meer geeft.
Als er met deze problemen word doorgereden kan het zijn dat uiteindelijk de ketting van de oliepomp knapt.
Als de ketting knapt is het bijna altijd noodzakelijk om de complete motor te vervangen. Door het knappen van de ketting word er geen olie meer door de motor gepompt met alle gevolgen van dien, het is ook nog mogelijk dat de ketting tussen de distributieketting komt waardoor deze ook kapot gaat en de zuigers de kleppen raken.
In beide gevallen is een ruilmotor eigenlijk de enige juiste oplossing.
Verschil oud type ketting en nieuw type:
Er is een wijziging door gevoerd aan de opbouw van de ketting.
De nieuwe ketting heeft 2 massieve schakels waar de oude ketting op deze plek 2 losse schakkels gebruikt.
Waarschijnlijk word het geluid hierdoor in combinatie met het oprekken van de ketting veroorzaakt.
Neem contact met ons op voor meer informatie
Oplossing:
Wij lossen het probleem op door het vervangen van de oliepomp ketting met tandwielen. Doordat bij deze reparatie ook de distributie gedemonteerd moet worden vervangen wij deze gelijk mee aangezien hier ook regelmatig problemen zijn. Door deze reparatie zijn alle problematisch onderdelen van deze motoren vervangen en kunnen ze nog vele kilometers mee. Natuurlijk vervangen zij bij deze reparatie ook alle benodigde pakkingen en bouten.
Betroffen modellen:
BMW 1-Serie 125i 2010 - 2017
BMW 2-Serie 220i 228i 228iX 2011 - 2017
BMW 3-Serie 320i 328i 320iX 328iX 2011 - 2015
BMW 3-Serie GT 320i 328i 320iX 328iX 2011 - 2019
BMW 4-Serie 420i 428i 420iX 428iX 2011 - 2018
BMW 5-Serie 520i 528i 528iX 2010 - 2018
BMW 5-Serie GT 528i 2012 - 2018
BMW X1 16i 20i 28i 20iX 28iX 28i 2009 - 2016
BMW X3 18i 20i 28i 20iX 28iX 2011 - 2018
BMW X4 20i 28iX 2013 - 2018
BMW X5 28iX 40eX 2013 - 2019
BMW X6 28iX 2014 - 2019
BMW Z4 18i 20i 28i 2011 - 2016
Kosten vervangen Oliepomp ketting.
1 2 3 4 en 5 serie modellen met achterwiel aandrijving.
€ 1199,-
X en Z Serie modellen met achterwiel aandrijving.
€ 1399,-
1 2 3 4 en 5 serie modellen met 4 wiel aandrijving.
€ 1399,-
X en Z Serie modellen met 4 wiel aandrijving.
€ 1499.-
Prijzen zijn inclusief:
Alle onderdelen in de distributie.
Alle benodigde pakkingen.
Nieuwe olie en een nieuw oliefilter.
Neem contact met ons op voor meer informatie
Ketting rek
Door de rek van de ketting is duidelijk te zien dat de oude spanner veel verder naar buiten staat en hij zijn werk hierdoor niet meer goed kan doen.